Idag.

För det första hade jag nog världens jobbigaste natt. Vaknade varannan timme hela natten. Klockan ringde 06,50 imorse och då var det dags att gå upp och äta och göra sig i ordning. Skulle ju till vårdcentralen klockan 8. När vi väl kommer dit får jag reda på att jag skulle till den öppna mottagningen och fick då vänta i nästan en halvtimme innan det blev min tur. Min prognos (som jag fick efter 2 timmar) är då i alla fall att jag har en svår inflammation i bröstleden. Så jag ska äta 6 tabletter om dagen i 2 veckor. Usch... Fick göra ett EKG idag med. Det va lite scary, men Robert var ju med då också så det gick bra :)
Sen går vi hem och äter en baguette med kyckling och currydressing. Såå gott :D Hemmagjord dressing så klart :)
Sen runt 15,00 åkte vi till mödravårdcentralen för att ta cellprov. Robert var alldeles underbar som stog vid min sida och höll mig i handen då jag har lite svårt för gynundersökningar. Barnmorskan som gjorde det på mig var en jätterar liten dam som sa flera gånger vilket bra team jag och Robert är :) Och hon gav oss broschyrer om graviditet (försökte hon antyda något?) haha :P Hon undersökte också varför jag får så ont ibland, det hela blev i alla fall en remiss till NÄL för ett ultraljud då det förmodligen har med min äggstock att göra.
Så om 4 veckor ungefär får jag reda på provsvaren och inom 3 månader får jag en tid för ultraljud. Så ni får gärna hålla tummarna för mig :)

Nu är jag återigen i soffan och ska snart ta mig en baguette med ost och en stor kopp the (rabarber och vanilj)eller varm choklad :) Sen blir det förhoppningsvis mys :)

Vad ska ni göra ikväll?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0